اخبار اخبار

حضور استارتاپ‌های تولید محتوا

برپایی یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

یک فعال حوزه کسب‌وکارهای نوپا (استارتاپ) با تاکید بر بکر بودن فضا برای این نوع کارها، معتقد است که استارتاپ‌ها به آموزش بیشتر نیاز دارند، اما اکنون بر مبنای آزمون و خطا مسیر را می‌پیمایند.

شرکت استارتاپ رابط‌گستر نواندیشان یزد یک کسب‌وکار نوپا متشکل از چهار نفر؛ دو متخصص نرم‌افزار، یک کارشناس شبکه‌های اجتماعی و یک متخصص اقتصادی است که نرم‌افزار تولیدی این شرکت را در یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال عرضه کرده‌است.

این اپلیکیشن که قابلیت استفاده با سیستم عامل‌های اندروید وIOS را دارد، نرم‌افزاری برای یافتن دوست یا همراه در امور اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، آموزشی و... است.

هادی علی‌پور، دانش‌آموخته مهندسی نرم‌افزار و یکی از اعضای این استارتاپ در مورد کمک گرفتن از شتاب‌دهنده‌ها در راه‌اندازی این نرم‌افزار می‌گوید: من پیش از این تجربه خوبی از کار با شتاب‌دهنده‌ها نداشتم و تصمیم گرفتم وقتی نرم‌افزار کامل شد آن را عرضه کنم هر چند در این مسیر سختی زیادی کشیدیم.

وی در مورد مشکلات پیش روی استارتاپ‌ها گفت: یکی از مشکلات نبود و کمبود آموزش است و ما به شکل آزمون و خطا جلو رفتیم. اگر آموزش‌ها بیشتر بود مسیر سریع‌تر و بدون دشواری‌ها طی می‌شد.

علی‌پور همچنین در مورد سایر مشکلات افزود: روند گرفتن مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اپلیکیشن کرسی حدود یک سال و نیم طول کشید، ضمن اینکه ما از ابتدا در نظر داشتیم موضوعات اخلاقی در گروه و کانال تلگرامی‌مان به نام پایه‌یاب به‌درستی رعایت شود و اگر کسی این موضوعات را رعایت نمی‌کرد برخورد جدی می‌کردیم و به نوعی ضرورت رعایت فرهنگ را در گروه جا انداختیم تا در نرم‌افزار کرسی هم رعایت شود.

وی در مورد محیط کسب‌و‌کار برای استارتاپ‌های دیجیتالی گفت: محیط تا حد زیادی بکر است و بسیاری از استارتاپ‌ها به‌دلیل اینکه رقبای خارجی امکان کار در ایران ندارند به‌خوبی در ابتدا رشد می‌کنند، ولی قوانین و مقررات روشن نیست؛ گاه به دلیل کوچک ترین مشکلی یک سایت یا نرم‌افزار فیلتر می‌شود و وقتی سایتی که تعداد زیادی کاربر دارد دو ساعت فیلتر شود قطعا شرایط سختی را تجربه می‌کند.

علی‌پور یکی دیگر از مشکلات استارتاپ را دشواری کار گروهی دانست و گفت: بسیاری از استارتاپ‌ها مدت کوتاهی بعد از آغاز به کار از بین می‌روند، زیرا کار گروهی برای آنها دشوار است.

یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از 20 تا 26 آبان‌ماه در 300 غرفه و با ارائه آخرین دستاوردها در زمینه نرم‌افزارهای دیجیتال آموزشی، رسانه‌های دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی و ... میزبان علاقه‌مندان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

تصاویر مرتبط
تاریخ انتشار مطلب: 23 آبان 1396
بازدید ها: 22